Thursday 25 September 2014

Keistimewaan OmegaGuard™ Shaklee (Shaklee Difference)

Keistimewaan OmegaGuard™ Shaklee (Shaklee Difference)

Keistimewaan OmegaGuard™ Shaklee berbanding supplemen minyak ikan atau omega-3 lain di pasaran terletak pada kepekatan dan ketulenan asid lemak omega-3 termasuk DHA dan EPA, proses penyulingan proprietari Shaklee yang canggih dan eksklusif yang bertekanan rendah dan menyingkirkan bahan logam berat yang bertoksik - eksklusif hanya untuk Shaklee, serta sumber minyak ikan yang digunakan adalah yang paling kurang pencemaran.

kelebihan dan kebaikan minyak ikan omega-3 Omegaguard Shaklee
Photo: Shaklee Malaysia

Keistimewaan dan Kelebihan pada Kepekatan dan Ketulenan OmegaGuard™ Shaklee


perbezaan shaklee omegaguard minyak ikan omega-3
Photo: www.naturalvitamin2u.com
Jika dilihat pada rajah, OmegaGuard™Shaklee merupakan supplemen minyak ikan omega-3 dengan peratusan kandungan DHA dan EPA yang paling tinggi. Minyak ikan yang digunakan dalam OmegaGuard™ Shaklee adalah 3 kali lebih pekat daripada minyak hati ikan kod. Ianya juga sumber paling semula jadi bagi EPA, DHA dan alpha lipoic acid - ALA. Berbanding dengan suplemen minyak ikan omega-3 lain yang terdapat di pasaran, OmegaGuard™ Shaklee mengandungi kesemua 7 jenis asid lemak omega-3, dengan DHA yang paling tinggi.

Keistimewaan dan Kelebihan Proses Penyulingan OmegaGuard™ Shaklee

Selain daripada peratusan DHA dan EPA yang paling tinggi, OmegaGuard™ Shaklee juga melalui proses penyulingan yang mana Shaklee merupakan perintis dan khusus untuk Shaklee, iaitu penyulingan kaedah proprietari tiga molekul (Triple Molecule Distillation Process). Proses ini menyingkirkan pencemaran logam berat dan toksin yang biasa terkumpul dalam ikan laut dalam, seperti arsenic, mercury, cadmium, dioxin dan polychlorinated biphenyl (PCBs). Ia juga menghalang berlaku pembentukan lemak trans yang merbahaya bagi menjadikannya minyak ikan yang selamat untuk diambil. OmegaGuard™ Shaklee juga paling kurang hanyir atau berbau ikan, selain tiada bahan-bahan tiruan seperti pengawet, pewarna dan perisa tiruan dimasukkan.

Kebanyakan pengilang atau pembuat suplemen minyak ikan menggunakan kaedah penyulingan bertekanan tingg untuk mengekstrak minyak ikan, namun kaedah ini bukan sahaja merosakkan khasiatnya, kaedah tersebut juga tidak mampu menapis kandungan logam berat yang merupakan bahan bertoksik. Kaedah penyulingan Shaklee yang bertekanan rendah dan triple molecule filtration memastikan minyak ikan yang terhasil adalah ultra-tulen dan juga bergred farmaseutikal - minyak ikan omega-3 paling tulen dan semula jadi, dan penyingkiran bahan pencemar serta logam berat.

Keistimewaan dan Kelebihan Sumber Minyak Ikan OmegaGuard™ Shaklee

Minyak ikan yang digunakan dalam OmegaGuard™ Shaklee diekstrak daripada ikan laut dalam dari perairan sejuk (sardines, mackerel, herring, anchovies) sepanjang perairan Jepun, bukannya daripada minyak hati ikan. Kebanyakan suplemen minyak ikan lain di pasaran menggunakan minyak hati ikan kod. Walau bagaimanapun, pengambilan minyak ikan yang bersumberkan minyak hati ikan dalam jangka masa panjang cenderung untuk berkumpul dan menjadi berlebihan. Pengambilan minyak hati ikan yang berlebihan adalah bertoksik.


Secara ringkasnya, bagi memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan yang digunakan dalam OmegaGuard™ adalah yang paling kurang kadar pencemaran, serta melalui proses penyulingan molekular bertekanan rendah yang canggih dan eksklusif. Proses penyulingan proprietari tiga molekul (Triple Molecule Distillation Process) ini:
  • memelihara kepekatan asid lemak omega-3 semula jadi pada tahap tertinggi, termasuk DHA dan EPA.
  • menyingkirkan plumbum, merkuri, arsenik, cadmium, dioxins, polychlorinated biphenyl (PCBs) dan bahan-bahan pencemaran lain.
  • meminimakan bau dan rasa hanyir.
  • tiada perisa, pewarna, pemanis atau pengawet tiruan.

Rujukan:
  1. Shaklee Malaysia
  2. www.myshaklee.com

Photo: You can take 3 soft gels once or twice daily with meals. For more information visit www.shaklee.com.my
Photo: Shaklee Malaysia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan OmegaGuard™ Shaklee?
Anda juga boleh melakukan belian sendiri secara online.
Klik untuk belian online sendiri. Kad kredit/ debit diperlukan.


Garlic Complex Shaklee


***Hubungi saya untuk konsultasi cara pengambilan produk yang betul dan berkesan.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai produk atau konsultasi
Call SMS WhatsApp 0196311031
Atau
" Like "

No comments:

Post a Comment