Thursday 9 October 2014

Testimoni Meal Shakes French Vanilla Shaklee: Menambah dan Meningkatkan Selera Makan Anak-anak

Testimoni Meal Shakes French Vanilla Shaklee: Menambah dan Meningkatkan Selera Makan Anak-anak

Meal Shakes Shaklee untuk menambah dan meningkatkan selera makan anak-anak


Testimoni:
Pemberian Meal Shakes Shaklee oleh ibu-ibu ini mendapati dapat menambah atau meningkatkan selera makan bagi anak-anak yang kurang selera makan, termasuk yang jenis cerewet memilih makanan atau picky-eater. Apatah lagi dalam satu testimoni, anak tersebut mempunyai autism dan picky-eater.

Sesetengah pakar kanak-kanak dan ibu bapa bimbang dengan pengambilan suplemen makanan tambahan seperti ini akan menggalakkan kebergantungan kepada suplemen sehingga mengabaikan pemakanan sihat, namun, hakikatnya ia bergantung kepada kesedaran ibu bapa itu sendiri dalam mendidik anak-anak untuk mengamalkan pemakanan sihat. Ini terbukti dalam salah satu testimoni, yang mana seorang anak tidak menolak hidangan sayuran dengan pengambilan Meal Shakes Shaklee. Biasanya sukar untuk kita dapati anak-anak menyukai hidangan sayur. Tambahan pula, tiada bezanya dengan pemberian suplemen penambah selera berasaskan lysine seperti yang terdapat di pasaran, malah dengan Meal Shakes Shaklee, anak-anak mendapat manfaat dari segi kandungan multivitamin dan serat pemakanan yang tinggi. Walau bagaimanapun, tidak dinafikan, ibu bapa harus sedar bahawa suplemen adalah untuk melengkapkan nutrien keperluan harian dan bukannya penggantian total pemakanan harian.


Ibu-ibu ini bersetuju Meal Shakes Shaklee membantu meningkatkan selera makan anak-anak mereka

Meal Shakes Shaklee membantu meningkatkan selera makan kerana kandungan vitamin B1 iaitu thiamine. Kekurangan thiamine dikaitkan dengan hilang selera makan. Selain daripada vitamin B1, asid folik dan vitamin B12 atau cyanocobalamin juga dikaitkan dengan selera makan. Sebenarnya, vitamin Bs ini bukanlah menambah selera makan sehingga sesetengahnya risau berat badan menjadi berlebihan, tetapi lebih kepada mengembalikan atau menstabilkan selera makan.

Meal Shakes Shaklee merupakan multivitamin (mengandungi 19 vitamin - vitamin A, Bs, C, D dan E) dalam bentuk serbuk yang penting untuk sistem imun dan fungsi tubuh. Selain daripada itu, keseimbangan vitamin dan mineral ini membantu dalam metabolisme tubuh dan juga meningkatkan selera makan anak-anak.

Meal Shakes Shaklee juga mengandungi protein lengkap dengan 9 asid amino perlu yang penting untuk tumbesaran anak-anak.

Meal Shakes Shaklee boleh dicampurkan ke dalam susu botol atau minuman kegemaran anak-anak, menjadikannya suatu mulitvitamin yang mudah untuk diberikan, selain perisa French Vanilla yang enak. Hanya perlu campurkan sebanyak satu sudu teh sahaja setiap pagi, sekali dalam sehari dalam melengkapkan keperluan vitamin dan mineral harian anak-anak.

Photo: Shaklee Malaysia
(Nota: Jadikan Meal Shakes Shaklee hanya sebagai suplemen pemakanan untuk melengkapkan keperluan vitamin dan mineral serta nutrisi harian, bukannya total meal replacement yang menggantikan pemakanan harian anak-anak, kecuali atas nasihat doktor. Sebaik-baiknya amalkan pemakanan harian yang seimbang dan sihat kepada anak-anak serta jadikannya sebagai keutamaan).

[Klik Khasiat dan Kebaikan Meal Shakes French Vanilla Shaklee: Pilihan Minuman Berkhasiat untuk Seisi Keluarga]

Rujukan:

http://www.livestrong.com/article/488651-vitamin-b-complex-and-weight-gain/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Meal Shakes French Vanillla Shaklee BELI 3 PERCUMA 1

Promosi berlangsung sepanjang September hingga Oktober 2014

Dengan pembelian 3 canister Meal Shakes Shaklee, anda bukan sahaja mendapat 1 canister PERCUMA yang bernilai RM113.75, hasil jualan Meal Shakes promosi belian 3 canister percuma 1 ini pada harga RM341.25, sebanyak 10% akan didermakan kepada lebih 2000 rumah kebajikan kanak-kanak yang kurang bernasib baik.

Mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran RM65 memberi anda harga ahli yang lebih jimat.


Photo: Shaklee Malaysia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan Meal Shakes Shaklee?
Anda juga boleh melakukan belian sendiri secara online.
Klik untuk belian online sendiri. Kad kredit/ debit diperlukan.


Meal Shakes Shaklee


***Hubungi saya untuk konsultasi cara pengambilan produk yang betul dan berkesan.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai produk atau konsultasi
Call SMS WhatsApp 0196311031
Facebook : Kamalia Auderina Lee
Atau
" Like "
Facebook Page : Natural Safe Vitamins Dietary Supplements
Facebook Page : Set Bersalin Mesra Breastfeeding
Email : leekamalia@gmail.com

No comments:

Post a Comment