Friday 10 October 2014

Meal Shakes Shaklee dan Performance Drink: Keperluan Nutrisi Lengkap bagi Atlit dan Ahli Sukan serta Individu yang Bersenam

Meal Shakes Shaklee dan Performance® Natural Orange Shaklee: Keperluan Nutrisi Lengkap bagi Atlit dan Ahli Sukan serta Individu yang Bersenam


Jika kita sering baca atau dengar Meal Shakes Shaklee disarankan kepada individu yang ingin menambah berat badan atau sebagai suplemen mulitvitamin untuk kanak-kanak, bagaimana pula Meal Shakes Shaklee dan Performance Drink memberi kelebihan kepada atlit, ahli sukan atau individu yang bersenam?

Photo: www.telegraph.co.uk

Menurut Dr. Muhammad Rahmani, senaman atau sukan yang berintensiti tinggi atau memerlukan stamina yang tinggi atau lasak, sumber tenaga utama ialah daripada simpanan glikogen di dalam otot. Senaman atau sukan lasak yang melebihi satu jam akan menggunakan semua simpanan tenaga dalam bentuk glikogen ini.

Selepas senaman atau sukan, fokus utama tubuh ialah untuk menggantikan kalori yang hilang dan menambahkan simpanan glikogen. Tindak balas otot oleh senaman atau aktiviti sukan yang dilakukan juga merangsang tubuh untuk meningkatkan tahap keperluan protein dalam badan.

Selain daripada keperluan kalori, tubuh juga perlu mengganti kehilangan air dan elektrolit badan melalui perpeluhan. Kehilangan keseimbangan cecair dan elektrolit tubuh ini perlu digantikan sepanjang bersukan atau bersenam bagi mencegah dehidrasi yang boleh mengganggu prestasi sukan atau senaman.

Jika kedua-dua keperluan kalori dan rehidrasi tidak dipenuhi, tubuh akan mengalami gangguan untuk pulih kepada keadaan asal. Situasi ini akan memberi kesan kepada prestasi dan tahap kesihatan atlit atau ahli sukan malah individu yang bersenam.

Apa yang perlu dilakukan?


Menurut beliau lagi, untuk mencegah situasi tersebut daripada berlaku, atlit, ahli sukan atau individu yang bersenam perlu sentiasa mengekalkan tahap hidrasi tubuh dengan meminum air sekurang-kurangnya 150ml bagi setiap 15 minit.

Bagi mendapatkan kalori segera, disarankan untuk mengambil sumber karbohidrat segera yang mudah diserap seperti pisang ataupun buah-buahan lain.

Beliau juga menyarankan pengambilan susu terutama susu coklat untuk memenuhi keperluan protein yang semakin meningkat. Ini kerana susu mengandungi 2 protein berkualiti tinggi iaitu kasein dan whey untuk menyokong keperluan protein bagi perkembangan otot, sekali gus menyingkirkan lebihan lemak tubuh.

Pendapat beliau, "objektif senaman dan bersukan anda akan tercapai dengan lebih optimum jika diseimbangkan antara fizikal dan nutrisi tepat dan lengkap yang diambil".

Bagaimana Meal Shakes Shaklee dan Performance® Natural Orange Shaklee boleh membantu mengekalkan kecergasan?

Photo: Shaklee Malaysia
Meal Shakes Shaklee memberi keperluan karbohidrat segera yang sesuai diambil selepas senaman. Malah, bukan sahaja karbohidrat, Meal Shakes Shaklee juga mengandungi nutrien penting lain seperti vitamin, mineral, serat, protein, menjadikannya pilihan susu yang berkhasiat.

Meal Shakes juga membekalkan 30% protein bagi setiap hidangan yang dicadangkan, menjadikan sumber protein yang sesuai untuk perkembangan otot dan menyingkirkan lebihan lemak badan.

Photo: Shaklee Malaysia

Bagi mengekalkan tahap hidrasi tubuh yang optimum, kandungan gabungan elektrolit proprietari Opti-Lyte dan gabungan unik karbohidrat dalam Performance® Natural Orange Shaklee memberikan tenaga segera dan menyokong hidrasi yang optimum.

Performance® Natural Orange Shaklee telah terbukti secara klinikal menghidrasi tubuh lebih baik berbanding air. Ianya juga mengandungi elektrolit yang lebih seimbang dan juga membekalkan tenaga dengan lebih baik berbanding minuman hidrasi lain.

Performance® Natural Orange Shaklee menggunakan formula proprietari eksklusif Shaklee untuk gabungan elektrolit iaitu OPTI-LTYE™, serta gabungan unik karbohidrat yang memberikan tenaga berterusan sambil menyokong tahap hidrasi yang optimum.


Rujukan:

Dr. Muhammad Rahmani. Makanan terbaik selepas bersenam (muka surat 67) iSihat bil.84, Oktober 2014.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan Meal Shakes Shaklee?
Anda juga boleh melakukan belian sendiri secara online.
Klik untuk belian online sendiri. Kad kredit/ debit diperlukan.


Meal Shakes Shaklee

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin membeli Performance® Natural Orange Shaklee?
Anda juga boleh melakukan secara online. Kad debit/kredit diperlukan.
Konsultasi pengambilan haruslah dirujuk kepada saya terlebih dahulu.


Performance Drink


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


atau boleh juga hubungi saya untuk konsultasi dan pembelian produk, atau untuk menyertai KEAHLIAN SHAKLEE

Call SMS WhatsApp 019-6311031

Facebook : Kamalia Auderina Lee

Atau

" Like " dan hantar mesej ke,
Email: leekamalia@gmail.com

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. * This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

No comments:

Post a Comment