Tuesday 4 November 2014

Anak Kurang Selera Makan? Ketahui Rahsia Kawan Saya yang Berjaya Membuatkan Anaknya Berselera Makan

Anak Kurang Selera Makan? Ketahui Rahsia Kawan Saya yang Berjaya Membuatkan Anaknya Berselera Makan


Semalam kawan saya sejak zaman pengajian di universiti telah memberi perkongsian yang menarik tentang Meal Shakes Shaklee dalam status Facebook beliau. Menariknya, kawan saya ini yang kini menyertai Shaklee sebagai ahli melalui saya, baru membeli canister Meal Shakes Shaklee yang pertama namun terus merasai kesan positif yang diperolehi dengan pengambilan Meal Shakes oleh anak keduanya, Aisyah yang picky-eater. 

meal shakes shaklee
testimoni tambah selera meal shakestestimoni tambah selera makan dengan meal shakes

Antara kesan positif yang diperolehi yang menurut beliau dari "asbab pengambilan mealshakes" ialah;

  • bukan sekadar menghabiskan makanannya
  • malah, makan bertambah
  • anak-anak suka makan
Perkongsian beliau juga menarik perhatian pembaca lain, sehingga ada yang turut memberi perkongsian mereka tentang kebaikan selepas pengambilan vitamin dan suplemen Shaklee. Pengambilan Meal Shakes Shaklee bukan sahaja membantu mengembalikan selera makan, malah membantu meningkatkan sistem imun anak-anak menjadikan anak-anak jarang demam dengan berat badan yang baik.

kurang selera makan

Antara perkongsian ialah (dengan pengambilan B-Complex dan GLA Complex);
  • bertambah selera makan
  • kulit makin sihat
  • daripada seorang kurus, kini "ditegur berisi"
kulit berseri

Meal Shakes Shaklee mengandungi 19 vitamin dan mineral, merupakan multivitamin yang sesuai untuk kanak-kanak dan juga dewasa yang tidak gemar mengambil multivitamin dalam bentuk tablet. Berbeza dengan tanggapan ramai, Meal Shakes tidak menambahkan selera makan dan menaikkan berat badan, tetapi dengan pengambilan vitamin dan mineral serta serat yang seimbang, kajian mendapati selera makan dapat diseimbangkan. Kesan keseimbangan selera makan ini dapat dilihat dengan peningkatan selera makan bagi yang kehilangan atau kurang selera makan, ataupun kawalan pengambilan makanan berlebihan, terutama bagi individu yang mengalami ketagihan makanan manis dan berlemak kalori tinggi atau makan untuk gemberia (disebut hedonic eater) namun kurang mengambil serat, sayuran dan buahan yang lebih sihat, sehingga mengalami obes. 

Untuk testimoni kawalan pemakanan dengan Meal Shakes Shaklee oleh anak yang obes, rujuk artikel berikut;

Testimoni Meal Shakes French Vanilla Shaklee: Tiada Lagi Masalah Sembelit, Sistem Imun Tubuh Lebih Kuat dan Membantu Kawal Pemakanan Anak yang Obes




No comments:

Post a Comment