Thursday 31 July 2014

OmegaGuard™ Shaklee: Sumber DHA untuk Kanak-kanak

OmegaGuard™ Shaklee: Sumber DHA untuk Kanak-kanak

Mengapa DHA sangat penting untuk kanak-kanak?

Banyak kajian telah mendapati asid lemak omega-3, terutamanya DHA, adalah sangat penting untuk perkembangan otak, mata dan sistem saraf kanak-kanak. Terdapat banyak kajian juga mendapati omega-3 sangat berguna dalam memperbaiki simptom atau gejala gangguan pembelajaran dan tingkah laku kanak-kanak seperti attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) dan dyslexia. Kajian terbaru juga mendapati omega-3 meningkatkan tumpuan kanak-kanak dan remaja dalam pembelajaran dan juga menunjukkan peningkatan dalam pencapaian kognitif mereka.

Photo: wxxinews.org

Berapa dos DHA yang kanak-kanak atau remaja perlukan?

Government Nutritional Reference Values (NRVs), Amerika Syarikat, mencadangkan dos sebanyak 40-70mg sehari bergantung umur kanak-kanak. Bagi remaja yang berumur 14 tahun ke atas, disarankan pengambilan asid lemak omega-3 sebanyak 500mg sehari.

Photo: greatprosperity.com

Selain sumber semula jadi seperti ikan atau supplemen minyak ikan, kanak-kanak juga boleh memperolehi asid lemak omega-3 melalui makanan atau minuman yang telah diperkaya. Contoh ialah seperti susu formula yang diperkaya dengan DHA dan EPA, selain yogurt dan sebagainya.

Menyedari kepentingan asid lemak omega-3 kepada pertumbuhan kanak-kanak, ibu bapa seharusnya menjadikan asid lemak omega-3 ini salah satu nutrien utama untuk anak-anak bagi menyokong perkembangan otak, saraf dan mata, dengan itu melahirkan anak-anak yang bukan sahaja sihat malah juga pintar. Selain daripada itu, asid lemak omega-3 juga digunakan dengan banyak untuk mengurangkan lelah atau asam kerana cirinya yang mengurangkan keradangan atau inflamasi paru-paru, keadaan yang sering terjadi di kalangan pengidap lelah dan asma, selain memelihara kesihatan kanak-kanak secara keseluruhan.

[Klik Keistimewaan OmegaGuard™ Shaklee (Shaklee Difference)

Oleh itu, dapatkan OmegaGuard™ Shaklee sebagai salah satu diet utama anak anda...HARI INI!

omega-3
Saya memberi Acheh Adam OmegaGuard dengan mencampurkan minyak ikan di dalam kapsul ke dalam susunya, dan saya dapati dia lebih responsif apabila saya memanggilnya berbanding dulu yang sedikit hiperaktif dan kurang mempedulikan persekitarannya.
Yaya Rahima pula begitu menggemarinya sehingga dia boleh mengunyah kapsul OmegaGuard dengan selamba seperti gula-gula!

Rujukan:
  1. www.choice.com.au/reviews-and-tests/food-and-health/food-and-drink/nutrtion,omega-3s/page/omega%203%20for%20children.aspx



Photo: You can take 3 soft gels once or twice daily with meals. For more information visit www.shaklee.com.my
Photo: Shaklee Malaysia

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ingin mendapatkan OmegaGuard™ Shaklee?
Anda juga boleh melakukan belian sendiri secara online.
Klik untuk belian online sendiri. Kad kredit/ debit diperlukan.


Garlic Complex Shaklee


***Hubungi saya untuk konsultasi cara pengambilan produk yang betul dan berkesan.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai produk atau konsultasi
Call SMS WhatsApp 0196311031
Atau
" Like "

No comments:

Post a Comment