Thursday 10 July 2014

Cara Makan Vivix® Shaklee

Cara Makan Vivix® Shaklee


Cara makan Vivix: Cadangan untuk individu sihat, kesihatan jantung, pesakit diabetes, kanser dan sebagainya. Cadangan ini adalah berdasarkan kajian awal makmal di samping cadangan oleh Shaklee.

Kandungan aktif utama dalam Vivix ialah resveratrol, ellagic acid, anthocyanin, di samping quercetin, dan ellagitannins. Kajian awal mendapati resveratrol sangat berkesan dalam melindungi jantung dan salur darah. Ia juga sangat memberi manfaat kepada golongan yang mengalami insulin resistance seperti pesakit diabetes dengan meningkatkan sensitiviti insulin yang memberi pesakit kawalan gula darah yang lebih baik.


Cara makan dan dos pengambilan:


  • Bagi individu sihat - untuk memelihara kesihatan (cadangan oleh Shaklee):

1 sudu teh sehari (membekalkan kira-kira 10mg resveratrol), sama ada diminum secara terus ataupun dicampur dengan air kosong dan dihabiskan serta merta.

  • Bagi individu berpenyakit kronik, contohnya kanser, diabetes kronik (berdasarkan kajian):

1 sudu teh setiap 2-5 jam bergantung keperluan dan kemampuan individu. Cara pengambilan adalah sama.

Masa pengambilan

Diambil dengan makanan semasa sarapan pagi.
Elakkan diambil bersama dengan Cinch Shake Mix.


Cara makan dan dosage

Kajian mencadangkan pengambilan sebanyak 5-10mg sehari bagi individu sihat untuk tujuan memelihara kesihatan menyeluruh, awet muda, kecantikan kulit, antioksidan dan sebagainya.
Manakala bagi individu berpenyakit kronik seperti kanser, diabetes teruk, berkaitan jantung, stroke, kajian mencadangkan sebanyak 150-445mg sehari bagi memperolehi keberkesanan resveratrol. Dos hendaklah dibahagikan selang 2-5 jam sehari, tidak diambil sekaligus (mengambil kira beban pada hati untuk mengkumuhkannya).


Masa:


Kajian mendapati resveratrol diserap terbaik di peringkat usus salur penghadaman.
Kajian mencadangkan waktu penyerapan terbaik bagi resveratrol ialah waktu pagi kerana resveratrol lebih tinggi bioavailabiliti pada waktu pagi berbanding petang.
Kajian juga mendapati resveratrol paling sesuai diambil bersama sarapan/makanan. Ini kerana pencernaan quercertin (salah satu kandungan aktif Vivix) didapati meningkatkan bioavailabiliti resveratrol sebanyak 3-6 kali ganda.

Interaksi dengan bahan lain:

Kajian mendapati resveratrol tidak sesuai diambil bersama dengan leucine, iaitu sejenis protein. Leucine merupakan salah satu kandungan dalam Cinch Shake Mix yang berfungsi untuk memelihara otot apabila
menurunkan berat badan.



Sumber:
Shaklee Malaysia






Pembelian 2 botol Vivix® Shaklee melayakkan anda mendapat keahlian percuma, penghantaran percuma dan harga ahli yang lebih murah  dengan penjimatan sebanyak 20%. Hubungi saya untuk Cara jadi ahli Shaklee.

Ingin membeli Vivix® Shaklee?


Harga retail: RM 475
Kos penghantaran: Percuma

Anda boleh klik pautan ini untuk melakuan pembelian. Kad kredit/debit diperlukan.


 BELI ONLINE VIVIX SHAKLEE


Atau

***Hubungi saya untuk konsultasi cara pengambilan produk yang betul dan berkesan.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut mengenai produk atau konsultasi
Call SMS WhatsApp 0196311031
Atau
" Like "

No comments:

Post a Comment