Monday 14 July 2014

Cara memulakan bisnes Shaklee

Anda telah lama menjadi pengguna tegar produk Shaklee dan kini berminat untuk menjalankan bisnes bersama Shaklee setelah menyedari prospek dan potensi perniagaannya.
Ataupun anda menyedari prospek perniagaan bersama Shaklee walaupun tidak pernah membeli produk Shaklee, hanya mendengar namanya sahaja yang menjadi fenomena.
Tidak kira siapa anda, anda boleh memulakan bisnes Shaklee jika anda mahu.

Pertama sekali,
anda perlulah seorang ahli iaitu Pengedar Sah Shaklee atau Shaklee Independant Distributor sebelum memulakan bisnes Shaklee.

Belum lagi menjadi ahli? Klik untuk Cara nak jadi ahli Shaklee dan Kelebihan menjadi ahli Shaklee

Keistimewaan bisnes Shaklee
  1. Masa yang fleksibel - anda menentukan sendiri masa anda berbisnes, tidak terikat dengan waktu kerja, kehendak majikan kerana anda ialah bos anda sendiri.
  2. Mudah - ia bisnes yang mudah kerana tidak memerlukan pejabat, bersiap-siap ke tempat kerja dan sebagainya. Pada zaman sekarang, semuanya boleh dilakukan di hujung jari sahaja. Anda hanya memerlukan internet untuk menyasarkan pelanggan anda melalui media sosial contohnya Facebook, Instagram, Pinterest dan sebagainya, ataupun melalui blog.
  3. Urusan mendapatkan produk dan penghantaran produk boleh dilakukan sama ada anda pergi sendiri ke cawangan Shaklee untuk membeli produk dan menghantar sendiri kepada pelanggan sama ada secara hand delivery atau pos sendiri di pejabat pos, ataupun anda hanya perlu online sahaja untk melakukannya; daripada urusan pembelian, semak bonus dan sebagainya.
  4. Malah kini Shaklee telah membangunkan e-sell yang mana anda hanya perlu download code yang diberi kepada anda dan letakkan code tersebut sama ada di Facebook atau blog, dan pembeli boleh membeli produk Shaklee secara online tanpa perlu melalui anda sebagai orang tengah. Sedar-sedar anda telah mendapat keuntungan runcit dan bonus secara online.
  5. Selain secara online, anda juga boleh melakukan secara offline dengan menjual kepada ahli keluarga, sahabat, rakan sepejabat, jiran tetangga dan sebagainya.
  6. Di mana-mana sahaja - anda boleh melakukannya dari rumah, ketika travel, balik kampung dan sebagainya. 
  7. Tiada paksaan - Shaklee tidak mewajibkan anda untuk mencapai sasaran tertentu. Konsep bisnes yang mudah, anda mahu, anda buat, anda dapat. Jiak tiada jualan, tiada penalti dikenakan, cuma tiada bisnes bagi pihak anda, itu sahaja.
  8. Tiada head-hunting - anda tidak wajib mendapat downline untuk menjalankan bisnes anda. Anda berdiri sendiri, asalkan ada kemahuan dan tindakan, maka boleh berjaya.
  9. Tiada front-loading - anda tidak perlu mengeluarkan modal untuk stok barang berkotak-kotak. Modal anda hanyalah yuran keahlian ataupun pembelian mendapat keahlian percuma, itu sahaja. Jika anda tiada jualan, maka tiada risiko kerugian modal untuk stok. Jika anda pernah terdengar pengedar Shaklee yang menyuruh downlinenya membeli stok, malah lebih teruk membuat pinjaman sebagai modal stok, maka itu adalah bergantung kepada pengedar atau group tersebut. Group kami TIDAK mengamalkan amalan tersebut, malah tidak menggalakkan mana-mana ahlinya melakukan perkara sedemikian.
  10. Cara bonus dan komisen dalam Shaklee yang adil - anda mahu, anda buat, anda dapat. Tiada istilah mengkayakan upline. Baca lanjut di Shaklee MLM yang bagaimana?

Keistimewaan menyertai bisnes Shaklee bersama group kami

Seterusnya, setelah anda mendaftar sebagai ahli dengan saya, saya akan menjemput anda masuk ke dalam secret group Shaklee kami yang eksklusif hanya untuk ahli di dalam group kami.

  1.  Anda akan dimasukkan ke dalam group di Facebook, Telegram atau WhatsApp untuk ongoing online business coaching. 
  2. Bimbingan bisnes secara online yang berterusan ini adalah 24 jam, dan anda boleh bertanya sebarang kemusykilan sama ada tentang produk atau berkaitan bisnes Shaklee pada bila-bila masa.
  3. Kelas juga bersifat santai, yang mana anda tidak wajib hadir atau mengikuti secara langsung. Jika masa tidak menyebelahi anda untuk mengikuti kelas secara langsung, anda boleh skrol kembali kelas yang telah dijalankan.
  4. Anda akan diajar tentang asas perniagaan Shaklee, strategi pemasaran, strategi mendapatkan 2-6 angka pendapatan dan sebagainya.
  5. Anda juga akan diajar dari asas tentang cara membuat blog, mengembangkan blog, strategi pemasaran online dan sebagainya secara percuma. Jika anda menghadiri kelas blogging di luar, biasanya yuran penyertaan adalah sebanyak RM 100 ke atas untuk sehari. Akan tetapi, dengan group kami, anda mendapat bimbingan tersebut secara percuma tanpa bayaran sesen pun.
  6. Anda juga akan belajar dengan lebih terperinci tentang produk Shaklee. Selain daripada bengkel nutrisi yang dijalankan oleh Shaklee daripada semasa ke semasa, anda juga memperolehinya secara percuma melalui kelas bimbingan group kami.
  7. Anda akan memperolehi akses VIP kepada sumber lain untuk memantapkan perniagaan anda.
  8. Anda sentiasa mendapat sokongan motivasi daripada ahli-ahli dalam group.
Berminat melakukan bisnes Shaklee bersama kami?


Hubungi saya Pn. Kamalia Auderina 
Call/SMS/WhatsApp/Telegram/WeChat
019 6311031
FB: Kamalia Auderina Lee
FB Page: Natural Safe Vitamins Dietary Supplements
Email : leekamalia@gmail.com

No comments:

Post a Comment