Tuesday 8 July 2014

Vivix® Shaklee: Khasiat Anthocyanin yang Anda Perlu Tahu

Vivix® Shaklee: Khasiat Anthocyanin yang Anda Perlu Tahu


Anthocyanin ialah sejenis pigmen semula jadi yang memberi warna merah, ungu, dan biru yang terdapat pada buah, sayur, bijirin dan bunga. Ianya merupakan sejenis flavonoid, iaitu sejenis sebatian polyphenolFlavonoid ini didapati berkesan mencegah penyakit jantung dan strok.

Photo: www.pitsponefarm.com
Buah elderberries

Sumber utama anthocyanin ialah buah beri, blackcurrant, ceri, kobis ungu, terung, lobak ungu, dan apa jua buah dan sayur yang berwarna merah, ungu dan biru.


Khasiat anthocyanin


Anthocyanin mampu mencegah penyakit kardiovaskular, tindak balas inflammatory, kanser, dan penyakit degeneratif. Ia juga memperbaiki fungsi saraf dan otak, kesihatan mata dan melindungi DNA sel.

Berikut ialah khasiat anthocyanin:


  • Antioksidan - sebagai antioksidan yang kuat, anthocyanin menyingkirkan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan pada tubuh. Radikal bebas dalam tubuh terhasil daripada pencemaran, tekanan, merokok, sisa toksik, dadah, penuaan, dan pancaran ultraviolet. Radikal bebas ini merupakan punca kepada penyakit dan jangkitan penyakit.
  • Anti radang - ciri anti radang anthocyanin membantu mengurangkan risiko penyakit degeneratif seperti Alzheimer's, atherosclerosis, dan osteoporosis.
  • Anti kanser - anthocyanin mengurangkan proliferasi sel kanser dan merencat pertumbuhan tumor. Ciri antioksidannya juga berperanan merangsang kematian sel tumor (apoptosis).
  • Penyakit kardiovaskular - pengambilan tinggi anthocyanin didapati memberi kesan positif dalam mengawal tekanan darah dan faktor risiko penyakit kardiovaskular.
  • Diabetes - pengambilan anthocyanin didapati memberi kesan baik ke atas paras insulin tubuh. Ia juga didapati dapat mengurangkan retinopathy yang merupakan salah satu komplikasi diabetes dengan pengambilan anthocyanin selama beberapa minggu.

Photo: www.infobarrel.com

*Anthocyanin merupakan salah satu kandungan utama dalam Vivix Shaklee.

Sumber :
http://www.superfoods-scientific-research.com/superfoods/anthocyanins-benefits.html



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Ingin membeli sendiri Vivix Shaklee?
Klik di http://leekamalia.blogspot.com/2014/07/harga-vivix.html

atau boleh juga hubungi saya untuk konsultasi dan pembelian produk, atau untuk menyertai KEAHLIAN SHAKLEE

Call SMS WhatsApp 019-6311031

Facebook : Kamalia Auderina Lee

Atau

" Like " dan hantar mesej ke,
Email: leekamalia@gmail.com

No comments:

Post a Comment