Sunday 6 July 2014

Vivix® Shaklee: Khasiat Resveratrol untuk Kesihatan dan Melambatkan Penuaan

Vivix® Shaklee: Khasiat Resveratrol untuk Kesihatan dan Melambatkan Penuaan

Resveratrol merupakan salah satu sebatian polyphenol dari tumbuhan. Dikatakan sebatian ini mempunyai ciri-ciri antioksidan yang melindungi tubuh daripada kerosakan yang menyumbang kepada risiko kanser dan penyakit jantung.

Photo: Shaklee Malaysia

Resveratrol ini terdapat dalam anggur terutama kulit anggur merah dan juga daripada sumber lain seperti kacang tanah dan buah beri. Oleh sebab itu jugalah resveratrol sering dikaitkan dengan wain merah kerana salah sumbernya adalah daripada anggur merah yang digunakan untuk membuat wain. Malah kajian terhadap resveratrol juga bermula disebabkan amalan meminum wain merah dikatakan memberi manfaat kepada kesihatan jantung.

Kebanyakan supplemen resveratrol adalah bersumberkan Polyganum cuspidatum (banyak digunakan di China dan Jepun), dan juga wain merah merah serta ekstrak anggur merah.

Kebaikan dan Manfaat Resveratrol


Kajian awal banyak mendapati resveratrol bermanfaat dalam melawan penyakit dan melambatkan penuaan.

Antara manfaat resveratrol dalam melawan penyakit adalah seperti berikut;

Penyakit jantung

Resveratrol membantu mengurangkan inflamasi, menghalang pengoksidaan kolesterol jahat LDL dan juga mencegah platelet daripada bergumpal. Gumpalan atau clot ini merupakan punca utama serangan jantung.

Kanser

Resveratrol mampu menyekat pertumbuhan sel - sel kanser daripada terus merebak serta juga mampu mencetuskan apoptosis iaitu kematian sel - sel kanser dengan memberi isyarat kepada sel-sel kanser untuk mati.

Alzheimer

Resveratrol dikatakan dapat melindungi sel saraf daripada mengalami kerosakan dan pembentukan plak yang menyumbang kepada penyakit Alzheimer.

Diabetes / kencing manis

Resveratrol didapati sangat berkesan mencegah insulin resistance, suatu keadaan apabila tubuh menjadi kurang sensitif terhadap kesan hormon insulin yang berfungsi menurunkan gula darah. Insulin resistance merupakan faktor pencetus terjadinya diabetes atau kencing manis.


*Resveratrol merupakan salah satu kandungan aktif utama dalam Vivix Shaklee.





Ingin membeli sendiri Vivix Shaklee?
Klik di http://leekamalia.blogspot.com/2014/07/harga-vivix.html

atau boleh juga hubungi saya untuk konsultasi dan pembelian produk, atau untuk menyertai KEAHLIAN SHAKLEE

Call SMS WhatsApp 019-6311031

Facebook : Kamalia Auderina Lee

Atau

" Like " dan hantar mesej ke,
Email: leekamalia@gmail.com

No comments:

Post a Comment