Saturday 9 August 2014

GLA Complex Shaklee: Bukan Sekadar GLA

GLA Complex Shaklee: Bukan Sekadar GLA

gla complex Shaklee difference
Photo: Shaklee Malaysia
Kandungan GLA Complex Shaklee

GLA Complex Shaklee merupakan gabungan minyak borage (borage seed oil) dari Borago officinalis dan minyak bunga matahari dari Helianthus annus yang membekalkan 216mg asid linoleik (linoleic acid - LA) dan 90mg asid gamma-linoleik (gamma linolenic acid - GLA).
Selain itu, GLA Complex Shaklee juga mengandungi 15.75mg d-alpha tocopherol yang membekalkan 15 IU vitamin E.
Kandungan lain yang terdapat dalam GLA Complex Shaklee ialah ascorbyl palmatate, mixed tocopherols, dan ekstrak rosemary bagi mengekalkan kualiti.

GLAComplex Shaklee tidak mengandungi pewarna, pemanis, perisa dan pengawet tiruan.

Gambar menunjukkan bunga dan biji borage.
Photo: www.growsonyou.com


Bentuk Persediaan & Harga

GLA Complex Shaklee didatangkan dalam persediaan di dalam kapsul gel lembut (glycerin, gelatin, air). Setiap botol mengandungi 60 gel lembut untuk penggunaan kira-kira sebulan pada harga runcit RM 91.25.


Kegunaan GLA Complex Shaklee

GLA biasanya digunakan untuk mengawal atur kitaran haid bulanan dan keselesaan ketika haid dengan mengurangkan senggugut dan sindrom pra haid (premenstrual syndrome - PMS) seperti sakit kepala, perubahan emosi;selain daripada memberi kecantikan kulit wanita dan sebagainya.

senggugut PMS
Photo:sehathamil.blogspot.com

Selain daripada itu, kegunaan biasa GLA juga adalah untuk menstabilkan hormon bagi meningkatkan kesuburan, dan juga melegakan simptom-simptom putus haid (menopausel syndrome) seperti sakit kepala, hot flushes, berpeluh dan sebagainya.

gelaja menopause
Photo: www.dailymail.co.uk

Kegunaan lain GLA Complex ialah untuk mengurangkan keradangan sendi akibat arthritis, untuk diabetes neuropathy, untuk lelaki yang mengalami pembesaran kelenjar prostat dan juga andropouse.


Perbezaan GLA Complex Shaklee (Shaklee Difference) berbanding supplemen GLA lain

Asid gamma-linolenik yang terdapat dalam GLA Complex Shaklee adalah diekstrak daripada minyak borage. Sumber lain bagi asid gamma-linolenik selain minyak borage, ialah evening primrose oil (EPO) dan blackcurrant.
[Apakah GLA?]

Minyak borage membekalkan 17-25% GLA, diikuti oleh blackcurrant sebanyak 15-20% dan kemudain evening primrose oil sebanyak 7-10%.

Dengan itu, GLA semula jadi yang terkandung dalam GLA Complex Shaklee adalah paling tinggi kepekatan. Kebanyakan supplemen GLA di pasaran dihasilkan daripada evening primrose oil dan dikenali sebagai EPO. Ini menjelaskan mengapa lebih ramai mengenalinya sebagai EPO berbanding GLA daripada sumber lain.

Photo; jackieaellen.com

Shaklee mengekstrak GLA daripada borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan, Canada.
GLA yang diekstrak digabungkan dengan minyak bunga matahari dan vitamin E bagi meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.Kesegaran dan kestabilannya pula diperlihara oleh Shaklee Guard, antioksidan semula jadi yang telah dipatenkan kepada Shaklee.
GLA yang diekstrak juga terbukti secara klinikalnya mudah diserap ke dalam sel dan tisu badan, dengan bioavailability dan keberkesanan 3 KALI GANDA lebih berbanding EPO.


Sumber: Shaklee Malaysia

Ingin membeli sendiri GLA Complex Shaklee secara online? Kad kredit/debit diperlukan.
Konsultasi pengambilan haruslah dirujuk kepada saya terlebih dahulu. Dapatkan nasihat doktor sebelum mengambil sebarang suplemen kesihatan.



atau boleh juga

Call SMS WhatsApp 0196311031
Facebook : Kamalia Auderina Lee
Atau
" Like " dan hantar mesej ke,
Facebook Page : Natural Safe Vitamins Dietary Supplements
Facebook Page : Set Bersalin Mesra Breastfeeding
Email: leekamalia@gmail.com

No comments:

Post a Comment