Friday 20 March 2015

Vitamin dan Suplemen untuk Kesuburan Lelaki

Vitamin dan Suplemen untuk Kesuburan Lelaki

Zinc untuk kesuburan lelaki


Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10x ganda berbanding organ lain.
Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki.
Kekurangan zinc yang serius akan menyebabkan masalah seperti kematangan organ seks lelaki yang lambat, impotensi, gangguan perkembangan pada testikel, jumlah sperma yang rendah, fungsi seksual merosot, penuaan sebelum usia dan rambut gugur.


Vitamin B dan E untuk lebih subur


Selain daripada zinc, nutrien lain yang perlu untuk kesuburan lelaki ialah vitamin B dan E.

Bagi kesuburan lelaki, saya biasanya menyarankan 3 produk berikut;

1. Zinc Complex  - untuk penghasilan sperma yang lebih banyak dan lebih sihat.

2. B-Complex - biarpun vitamin B mudah diperolehi daripada pemakanan harian, saya biasanya memang sarankan lelaki mengambil B-Complex ini terutama lelaki yang merokok. Kombinasi vitamin B dengan zinc meningkatkan kesihatan dan jumlah sperma. Kekurangan salah satu merupakan antara sebab bilangan sperma berkurang.

3. Vita-E Complex -jika zinc dan vitamin B penting untuk jumlah dan kesihatan sperma, vitamin E pula sangat penting untuk memastikan sperma itu bergerak dengan bertenaga dan dapat berenang ke arah ovum dan seterusnya memulakan persenyawaan yang akan berkembang menjadi bayi. Kekurangan vitamin E  yang teruk menyebabkan sperma statik dan tidak bergerak. Vitamin E sangat penting terutama kepada lelaki yang merokok dan mengamalkan pemakanan tidak sihat seperti banyak memakan makana segera dan bergoreng.


Harga:

Zinc Complex - RM33.75 (120 tablets untuk penggunaan 4 bulan)
B-Complex - RM53.75 (120 kapsul untuk penggunaan 4 bulan) 
Vita-E Complex - RM149 (120 kapsul untuk penggunaan 4 bulan)

Promosi Bulan Mac 2015 Zinc Complex beli 3 percuma 1


Bulan ini merupakan promosi bagi Zinc Complex beli 3 percuma 1. Tidak rugi dapatkan 4 botol untuk kegunaan sekeluarga kerana Zinc Complex juga elok diamalkan untuk memelihara kesihatan kerana zinc dapat meneutralkan kesan racun plumbum dan kadmium yang kita terambil secara tidak sengaja atau dengan sengaja seperti merokok, meningkatkan imun tubuh jadi tidak mudah sakit, mencegah rambut gugur dan kebotakan, mempercepatkan luka sembuh dan mengelakkan jerawat.

Untuk pertanyaan, konsultasi lanjut atau pembelian produk, hubungi saya di 019-6311031 Ms Nur Kamalia


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. * This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

2 comments:

  1. Kesuburan lelaki penting agar isteri mempunyai peluang lebih tinggi untuk hamil. Juga jangan malu-malu untuk berjumpa pakar sekiranya perlu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes, kedua-dua ada sumbangan masing-masing, bukannya menuding sebelah pihak (budaya masyarakat kita ni mudah menuding kepada wanita biasanya)

      Delete