Wednesday 18 March 2015

Shaklee Selamat?

Shaklee Selamat?


Ramai juga yang tertanya-tanya, skeptikal sama ada selamat ke tidak. Ye lah, bermacam-macam cerita tentang suplemen kita dengar. Saya ni kalau sekarang nak cerita pung pang pasal selamatnya Shaklee ni, jenuh berkajang. Itupun pembaca nak ke baca berjela segala kajian klinikal, landmark study dan sebagainya tentang Shaklee. Belum lagi track record Shaklee sebagai syarikat nutrisi yang mana produknya digunakan oleh atlit Olimpik dan angkasawan USA. Semua ini bukan sahaja untuk keyakinan pengguna, malah lebih penting ialah untuk memastikan produk Shaklee selaras dengan slogannya - SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM. Keyakinan palsu boleh sahaja timbul dengan pelbagai testimoni mahupun dakwaan, namun setiap produk Shaklee melalui beratus-ratus (bukan semua, setiap satunya) kajian untuk memastikan aspek selamat kepada pengguna.

Master Naomi Cranney


Senang cerita, saya bagi contoh. Ini bukan nak kata makan Shaklee panjang umur, sebab ajal maut di tangan Tuhan, ye dop? Akan tetapi, jika Shaklee tidak selamat, kebarangkalian pendek umur tu lebih tinggi, bukan? Mari kita lihat contoh ini. Saya dapat daripada facebook Master Dr Normi (ehem, doktor gigi pun buat Shaklee..ssshhh).



Master Naomi ini sudah amalkan Shaklee lebih 40 tahun (usia company masuk 60 tahun). Jadi dakwaan Shaklee tidak selamat nampaknya tidak benar, malah beliau kelihatan awet muda daripada usia sebenar dan masih sihat.

Ini hanyalah antara salah satu contoh. Jika ada contoh lain lagi yang saya terjumpa (nanti godek-godek daripada master-master Shaklee yang dah ke USA tahun lepas dan bertemu otai-otai Shaklee puluhan tahun dari US), saya akan share lagi ;-) .

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. * This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

No comments:

Post a Comment