Saturday 21 March 2015

Cadangan vitamin/suplemen/produk Shaklee untuk Masalah Alergik/Alahan/Ekzema Kulit

Cadangan vitamin/suplemen/produk Shaklee untuk Masalah Alergik/Alahan/Ekzema Kulit


Baru-baru ini saya pernah share tentang kisah seorang ibu yang bersedih anaknya menderita ekzema. Kerap juga saya mendapat pertanyaan tentang produk dan suplemen yang sesuai untuk anak atau diri mereka sendiri yang mendapat masalah kulit sama ada alahan biasa, ruam teruk ataupun yang disahkan sebagai ekzema oleh doktor.

Ekzema atau bukan ekzema


Baru-baru ini saya mendapat pertanyaan daripada seorang wanita yang mengatakan dirinya mendapat ekzema. Saya bertanya adakah keadaannya telah disahkan oleh doktor sebagai ekzema. Saya perlu bertanya untuk memastikan produk yang sesuai kerana kalau hanya ruam biasa, tak perlulah pelanggan membeli produk yang tidak berapa perlu terutama yang ingin bajet.

Akan tetapi jika pelanggan tidak kisah dengan bajet, sudah tentu saya akan beri cadangan yang bersesuaian bagi pelanggan yang bukan sahaja ingin mengatasi masalah yang sedang dialami dengan segera tetapi juga sebagai pencegahan pada masa akan datang. Di sini saya suka mencadangkan suplemen basic nutrtion kerana itu yang kita perlukan setiap hari biarpun tanpa masalah dan penyakit.

Setelah bertanya lebih lanjut, wanita tersebut menyatakan masalah kulit yang dihadapi lebih kepada alahan kulit dan juga jerawat, saya mencadangkan set kulit asas Shaklee iaitu Sustained Release Vita-C Plus dan ESP. Jika masalah yang dinyatakan dapat diatasi, alhamdulillah, maka itu yang sesuai. Jika nak add on value seperti lebih gebu, cerah, mulus, lembab dan sebagainya, saya cadangkan vitamin atau suplemen lain yang sesuai dengan keinginan, biasanya Vita-E Complex, CarotoMax, GLA Complex, B-Complex. Bagi yang ada bajet lebih, Vivix dan Shaklee Collagen Powder.

Alahan atau alergik kulit


Hari ini pula saya menerima mesej pertanyaan tentang produk atau suplemen yang sesuai untuk anak yang disahkan alergik kulit oleh doktor sehingga kulit gatal-gatal dan luka-luka di beberapa tempat. Beliau turut mengirimkan gambar-gambar untuk rujukan lanjut saya.

Saya mencadangkan;

- multivitamin (Vita-Lea for Children atau Meal Shakes) untuk menguatkan imun badan

- Chewable Vita-C Plus untuk cepatkan luka sembuh dan juga imun badan

- OmegaGuard untuk mengurangkan inflamasi atau radang kulit akibat alergik atau alahan

- untuk luaran bagi luka atau gatal-gatal yang kering, krim Herbal Blend untuk melegakan kulit

- Zinc Complex, tabletnya ditumbuk halus dan serbuk ditabur pada luka yang berair

- Basic H untuk menggantikan mandian sabun biasa

Insyaallah, saya harap cadangan ini dapat membantu.

Untuk pertanyaan lanjut, boleh hubungi saya di 019-6311031 Ms Nur Kamalia untuk konsultasi eksklusif pelanggan





Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. * This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

2 comments:

  1. Memang ramai alergik skrg ni kan? Kenapa ya? Pemakanan kita ke? Kesian tengok mereka yang alergi ni.. makan pun kena jaga-jaga...

    ReplyDelete
  2. zaman banyak bahan kimia, bukan sahaja persekitaran, malah makanan

    ReplyDelete