Tuesday 17 March 2015

Kalsium untuk ibu Hamil: Elakkan Gigi Gugur selepas Melahirkan Anak

Kalsium untuk ibu Hamil: Elakkan Gigi Gugur selepas Melahirkan Anak


Photo: FB Majalah Pa&Ma

Bagi yang sukar minum susu, anda juga boleh menukar kepada pengambilan sayur-sayuran tinggi kalsium, antaranya kacang botor, bayam.
Namun untuk memastikan keperluan kalsium mencukupi semasa kehamilan, ambil Ostematrix Shaklee untuk membantu memenuhi kalsium harian anda. 

Keistimewaan OsteMatrix Shaklee


OsteMatrix Shaklee istimewa kerana bukan sekadar kalsium kerana turut mengandungi magnesium, vitamin D dan boron yang membantu penyerapan kalsium yang lebih baik ke tulang. Tidak semua suplemen kalsium di pasaran mengandungi ciri-ciri berikut menjadikan OsteMatrix istimewa dan berbaloi untuk pelaburan wang, malah lebih penting lagi, kesihatan anda.

Satu kaplet OsteMatrix membekalkan 250mg kalsium dan satu hidangan cadangan harian bagi individu dewasa (bukan ibu hamil, menyusu) adalah sebanyak 4 kaplet sehari yang membekalkan 1000mg kalsium. 

Manfaat lain yang diperolehi daripada Ostematrix ialah ianya berkesan mencegah sembelit, suatu masalah yang biasa dialami ketika hamil.

Kesan kekurangan kalsium


Kesan kekurangan kalsium yang dialami oleh ibu-ibu yang telah melalui proses kehamilan dan penyusuan ialah mudah mengalami kerosakan gigi atau reput dan akhirnya gugur. Bukan sahaja menjejaskan rupa penampilan malah kelancaran memakan makanan juga terganggu.

Antara kesan lain yang sering dialami oleh ibu hamil akibat kekurangan kalsium ialah kekejangan otot kaki dan lenguh serta sakit-sakit badan.

Ibu hamil dan menyusu badan mudah mengalami kekurangan kalsium kerana tubuh ibu perlu memenuhi keperluan perkembangan tulang bayi yang pesat dalam kandungan. Kekurangan pengambilan menyebabkan kalsium perlu 'ditarik' daripada ibu untuk memenuhi keperluan bayi. Atas sebab inilah kita dapati ibu-ibu selepas melahirkan anak mudah mengalami kerosakan atau pereputan gigi.

ini hanyalah salah satu pengorbanan ibu tanpa kita sedari, bukan?

Photo: Shaklee Malaysia

Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. * This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

Jika ingin tahu lebih lanjut lagi, anda boleh hubungi saya di 019-6311031.

Ingin membeli sendiri OsteMatrix Shaklee?

 BELI ONLINE OSTEMATRIX SHAKLEE


atau boleh juga

Call SMS WhatsApp 0196311031
Facebook : Kamalia Auderina Lee
Atau
" Like " dan hantar mesej ke,
Facebook Page : Natural Safe Vitamins Dietary Supplements
Facebook Page : Set Bersalin Mesra Breastfeeding
Email: leekamalia@gmail.com

No comments:

Post a Comment